Евгений Коцев: „И в гроба ще вляза, но не мога да спра да лекувам!”


В Стара Загора пациенти на мнимия доктор Евгений Коцев събират подписка в негова подкрепа. 39-годишният лекар без диплома бе арестуван, след като негов пациент постъпи в тежко състояние в Спешния център в града. Срещу него е повдигнато обвинение за повторно незаконно упражняване на лекарска професия, а съдът му наложи мярка "домашен арест". Докато пациентите на доктора без диплома събират подписка в негова защита, той заляга над медицинските учебници. Евгений Коцев разказва: "Значи аз мога да кажа смело и твърдо, че дядото нямаше никакви хронични усложнения или заболявания. В петък вечерта ми го водят и аз веднага постъпвам като всеки един лекар - температура, кръвно измерване, пулс... и установявам, че пулсът е много забавен, от тук разбрах, че има хипотоничен шок, видях, че е с 39 градуса температура, възпаление. И веднага поставих диагнозата, че е бъбречна инфекция, веднага отидох в аптеката, взех физиологичния разтвор, взех витамин С и две ампули гентамицин за възрастни. Пациентът се почувства добре, но им казах, ако се влоши, веднага да потърсят лекарска болнична помощ... Ако почине, аз не нося никаква отговорност, защото аз съм си свършил работата, каквото е трябвало, аз съм го определил, а вече от неговото усложнение, ако е стоял с него месеци и е имал някакви вътрешни некрози... Значи аз не мога да нося отговорност, когато човек с месеци не си обръща внимание, при което аз на няколко пъти съм го предупреждавал да търси лекарска помощ. Аз при мен лекувам основно здравно неосигурени, защото групата, с която аз живея, са бедни! Не мога да Ви кажа точната бройка на моите пациенти, но бяха някъде около 1000. Лекувах ги от остри вирусни инфекции, както е обичайно при един личен лекар, с хипертонии, остри коремни болки - бъбречни или ентеро-гастритни... Това е. Да съден съм за същото, но не мога да си оставя инстинкта и природата, която е заложена в мен и съм готов аз в гроба да вляза, но с каквото мога аз винаги ще помогна. Макар и с първа помощ!" Докато чака съдът да се произнесе по новото обвинение срещу него, Евгений не спира да мечтае, че все пак един ден ще завърши за лекар и вече като истински доктор ще отвори кабинет в ромския квартал.